حداقل پنج کشته در ناآرامی‌ها پس از تخریب مسجدی در هند
کد خبر: 4198888
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

 حداقل پنج کشته در ناآرامی‌ها پس از تخریب مسجدی در هند

اعتراضات به تخریب یک مسجد در ایالت اوتاراکند هند به کشته شدن دست کم پنج نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اعتراضات خشونت‌بار به تخریب مسجدی در شمال هند، به کشته شدن دستکم پنج نفر و مجروح شدن بیش از 150 نفر منجر شد. مقامات شهری مدعی هستند که تخریب در پی دستور دادگاهی انجام شده است اما معترضان می‌گویند که رای دادگاه هنوز نهایی نبوده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های هندی، تعدادی از ماموران پلیس و چند خبرنگار هم در میان کشته شدگان و مجروحان هستند. جزئیاتی از هویت کشته‌شدگان تا کنون منتشر نشده است.

معترضان خودرو‌ها و یک پاسگاه پلیس را به آتش کشیدند.

مقامات این شهرشمالی هند در روز جمعه «منع آمد وشد نامحدود» اعمال کرده و نیروهای نظامی اجازه شلیک مستقیم داده‌اند. همچنین، اینترنت این منطقه قطع شده است.

رادها راتوری، از مسئولان ایالت اوتاراکند گفت: خشونتی که روز گذشته(پنجشنبه ۱۹ بهمن) رخ داد، باعث شد که مسئولان خدمات اینترنتی را متوقف کنند و مدارس را در شهر هالدوانی در این ایالت تعطیل کنند.

بیشتر بخوانید:

انشومان، افسر پلیس ایالت اوتاراکند گفت: وضعیت با استقرار نزدیک به چهار هزار افسر پلیس در این منطقه تحت کنترل است.

وی افزود: پلیس به نیروها دستور داد به سمت تظاهرکنندگانی که مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند، تیراندازی کنند.

واندانا سینگ چوهان، یکی از مسئولان محلی گفت: دو نفر در جریان این خشونت کشته شدند و بیش از ۱۵۰ پلیس زخمی شدند. تعدادی نیز به بیمارستان برای درمان منتقل شدند.

ابهیناو کومار، رئیس پلیس این ایالت گفت: وضعیت در هالدوانی متشنج است، اما امروز با متفرق کردن تظاهرکنندگان تحت کنترل است.

هالدوانی در ۲۷۰ کیلومتری شمال شرقی دهلی نو واقع شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha